© Fenskær EfterskoleWebsite af Superego
Undervisningen foregår i et almindeligt lokale, der også anvendes til andre formål. I tilknytning til lokalet ligger et halvåbent rum, hvor det er muligt at anvende det som arbejdslokale til elever, der er lydfølsomme, eller som af andre årsager har behov for at arbejde i enerum.
Det er målet for matematikundervisningen, at:
Der vil i undervisningen være mulighed for at styrke elevens forskellige kompetencer, idet der både vil være konkrete og mere boglige materialer at arbejde med. Undervisningstiden opdeles hver gang i to afdelinger. Der er den individuelt baseret matematikundervisning med dels traditionelle materialer og dels med
konkrete materialer afhængigt af den enkelte elevs behov. Undervisningen er individuelt
baseret. Der er også den alternative matematik, hvor spil, puslespil, bygning med forskellige materialer fx geometriske figurer og Lego er i fokus.
Eleverne vil – afhængigt af det individuelle niveau, lære de fire regningsarter, arbejde med måling, tid, statistik, geometri og andre emner inden for matematikken. Eleverne vil i den alternative matematikdel blive udfordret til at bryde egne grænser for, hvad
de kan. De vil ligeledes blive udfordret til at samarbejde i relationer og med aktiviteter, der
indebærer tab-og-vind og tæt samarbejde. Undervisningens indhold tager udgangspunkt i fælles mål for mellemtrinnet/overbygningen. For de elever, som modtager prøveforberedende undervisning, vil de forberedes på at kunne
aflægge folkeskolens 9. klasses afgangsprøve uden hjælpemidler.
© Fenskær EfterskoleWebsite af Superego